Interim Management

Redenen waarom organisaties besluiten tot het aanstellen van een interim manager kunnen zijn: orde op zaken stellen en rust herstellen; maken en/of implementeren van een nieuw organisatieontwerp of een organisatie of afdeling draaiende houden. In de praktijk blijkt dat er nog een aantal, veelal impliciete, aanleidingen zijn. In het algemeen kan gesteld worden dat de interim manager komt als de zittende manager niet echt in staat is gebleken of in staat zal zijn om de noodzakelijke veranderingen door te voeren.

Het accent ligt bij interim management op operationeel management én strategisch verandermanagement. Dat vraagt specifieke kundigheden en vaardigheden alsmede de bijbehorende attitude: het tegelijkertijd uitoefenen van drie rollen, te weten: manager, verander(project)manager en consultant. Daarnaast ligt de nadruk op de ontwikkeling van het zittende management door middel van coaching, zowel bij individuen als op teamniveau.

Voor het opvangen van uw tijdelijke capaciteitsproblemen kunt U één van onze interim managers inhuren als (coachend) leidinggevende, bijvoorbeeld in de rol van:

  • directeur
  • adjunct directeur
  • controller
  • afdelingshoofd
  • teamleider
  • procesbegeleider
  • projectleider
  • auditor
  • verandermanager
  • etcetera

Leidinggeven aan professionals past goed bij ons. De inzet van onze interim professionals is tijdelijk, maar het resultaat is duurzaam.

Door minimale reistijd en géén kosten voor overnachtingen zijn wij als regionaal bedrijf bijzonder concurrerend ten opzichte van vergelijkbare bedrijven uit met name de Randstad. U krijgt bovendien de beschikking over ervaren, gedreven en goed opgeleide, in ZO Drenthe woonachtige, professionals met aantoonbare ervaring binnen de publieke sector en het MKB. Als geboren en getogen Noorderlingen (her)kennen en respecteren wij de specifieke mentaliteit. Bij ons geldt afspraak is afspraak!